#SISUMMIT16

Nytt för i år: Matchmaking på Social Innovation Summit

13 oktober 2016

Ett av de nya inslagen för årets Social Innovation Summit är Matchmaking. Alla som någonsin varit på en konferens vet hur svårt det kan vara att hitta de personer som man vill träffa, och ännu svårare att träffa de man inte vet om att man borde träffa. Social innovation Summit är en arena för just detta.

För att hjälpa er en bit på traven har vi i år valt att arrangera två matchmaking-event på Social Innovation Summit som vi hoppas ska hjälpa er att hitta nya idéer, samarbeten, tankar, finansiering eller något helt annat.

När du har registrerat dig till Social Innovation Summit får du ett mail med inlogg till ett verktyg som heter Pitch and Match. Logga in med ditt lösenord, komplettera din profil och börja leta efter deltagare utifrån ett antal kriterier.

Några dagar innan SI Summit startar får du ett mail med ett schema över de du bokat möten med. Det går att boka nya möten ända fram till konferensen börjar och en ny agenda kommer då att mailas till dig. Matchmaking-eventet äger rum vid två tillfällen och du väljer själv om du vill vara med på det ena eller båda två.

Vid matchmaking 1 bjuds det på dryck och tilltugg och vid matchmaking 2 bjuds det på frukost. Eventen inleds med en gemensam samling, så kom i tid!

Matchmaking 1      25 oktober 17.15-18.15, Norra hallen

Matchmaking 2     26 oktober 08.00-08.50, Norra hallen

Här hittar du en kort instruktionsfilm om hur du registrerar dig och bokar möten.

 

FAQ

Hur registrerar jag mig?
När du anmält dig i via sisummit.se kommer det att inom 48 timmar finnas en inbjudan i din inbox där du loggar in på Pitch and Match.

Jag har inte fått någon inbjudan, vad gör jag?
Inom 48 timmar efter du anmält dig bör du ha fått ett email med login. Det kan ta lite längre tid under helgdagar. Ibland kan inbjudan fastna i spamfilter. Sök gärna i ditt spamfilter på avsändare picthandamatch.

Maila marie-louise.lovgren@mah.se om det inte fungerar.

Hur hittar jag någon att träffa på eventet?
När du loggat in i systemet hittar du de andra deltagarna under Attendees. När du hittar den du vill träffa, skickar du en mötesförfrågan och väljer en av de förutbestämda tidsintervallerna.

Alla möten sker i samma rum och systemet föreslår automatiskt nästa lediga bord. Vi som arrangörer kommer också att gå in och föreslå möten om vi ser att två personer borde träffas.

Titta gärna på den här korta film med instruktioner.

Måste jag fylla i en massa uppgifter i min profil?
Det du behöver göra för att de andra deltagarna ska hitta dig, är att fylla i flervalsfrågorna. Hur mycket information du väljer att lägga upp är helt upp till dig. En tumregel är dock att ju mer relevant information du lägger upp, desto lättare är det att matcha rätt.

Vad gör jag om det inte finns några tider kvar?
Just detta event är begränsat till 50 personer/per gång därför uppmanar vi er att lägga in era uppgifter och boka möten så snart som möjligt.

Hur kontaktar jag dem jag bestämt möte med?
Eftersom hela matchmaking-eventet löper under cirka timme i en specifik lokal får du ett schema som talar om vilket bord du ska vara vid en viss tidpunkt och vi kommer att samla alla för att göra en gemensam introduktion innan vi drar igång.

 

Anmäl dig till Social Innovation Summit!

Anmäl dig här.
Vilka har redan anmält sig?

Här kan du också läsa mer om årets teman, jobb, integration, hälsa och metoder, och här kan du se vilka talare du kan lyssna på.